آموزش برنامه پریمیر

نرم افزار ادوبی پریمیر یکی از قویترین نرم افزارهای تدوین فیلم در دنیا هست که با آموزش برنامه پریمیر می‌تونیم فیلم های سینما، مستند، تبلیغاتی و… رو تدوین کنیم.

سابقه نرم افزار پریمیر برمیگرده به حدود 24 سال پیش که یک نسخه از اون در دنیا انتشار پیدا کرد. قطعا اون زمان به قدرت و البته سادگی امروز نبود ولی همون روز هم جزو قدرتمندترین نرم افزارهای تدوین در دنیا حساب میشد.

امکانات برنامه پریمیر

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو یک نرم افزار تدوین فیلم به صورت خطی هست که تمام ابزارها و امکانات لازم برای تدوین یک فیلم حرفه‌ای رو در اختیار تو قرار میده. هر نسخه جدید از نرم افزار پریمیر برای تو امکانات جدیدی رو فراهم میکنه که تو بتونی با کمترین دغدغه با این نرم افزار کار کنی.

مونتاژ تصویر، میکس صدا، تدوین فیلم، صداگذاری، اصلاح رنگ، حذف پرده سبز، تایتل اتوماتیک نریشن و صدها امکان دیگه در نرم افزار پریمیر وجود داره که تو در تدوین فیلم خودت از هر نرم افزار دیگه‌ای بی نیاز میشی.

مهمترین ویژگی‌های آموزش برنامه پریمیر

تو برای تبدیل شدن به یک تدوینگر حرفه‌ای آموزش نرم افزارهای مختلفی رو در پیش روی خودت داری اما من تا الان 17 سال هست که با پریمیر کار میکنم و این نرم افزار از همه چیز من رو بی نیاز کرده.

از جمله مهمترین ویژگی‌های پریمیر میشه به لینک شدن این نرم افزار به مابقی نرم افزارهای مورد نیاز ادوبی اشاره کرد. برای مثال تو می‌تونی با دو کلیک خیلی ساده یک یا قسمتی از تدوین خودت رو به نرم افزار افترافکتس لینک کنی. این کار باعث میشه تو در کمترین زمان ممکن ویدیو خودت رو در افترافکتس ببینی و در ادامه بدون صرف کوچکترین زمانی تغییراتی که در افترافکتس روی فیلم اعمال میکنی رو در نرم افزار پریمیر مشاهده کنی و بدون کوچکترین افت کیفیت از فیلم خودت خروجی بگیری.

مورد مهم بعدی استفاده از تایم لاین و فضای کار دوست داشتنی و ساده هست. تو با آموزش نرم افزار پریمیر خیلی زود کار با محیط نرم افزار رو یاد میگیری و میتونی باهاش کار کنی. با این نرم افزار تو به سرعت وارد بازار کار میشی و میتونی در دنیای تدوین فیلم قدم بذاری و در اون حرکت کنی.

برای آموزش برنامه پریمیر به چه سیستمی احتیاج دارم؟

تدوین فیلم هم مثل اکثر شغل‌های دیگه احتیاج به پیش نیازهایی داره. پیش نیاز نرم افزار پریمیر یک سیستم نسبتا قوی و دانش اون هست. قطعا هرچی بیشتر هزینه کنیم برای تهیه یک سیستم در زمان تدوین فیلم راحتتر کارمون رو انجام میدیم. سرعت بیشتری داریم و در نتیجه تمرکز بیشتری میتونیم روی  تدوین خودمون داشته باشیم. اما در کل حداقل سیستمی که نیاز هست تا نرم افزار پریمیر روی اون نصب بشه و بالا بیاد تا بتونی چندتا فیلم ساده رو در اون تدوین کنی یک سیستم 64 بیتی هست که حداقل 4 گیگ رم داشته باشه و یک cpu نسل 3، هفت یا 5 هسته ای داشته باشه. با این حدود سیستم میتونی کار خودت روشروع کنی.

شاید با خودت بگی چون این سیستم سخت هست باهاش کار کردن و هزینه لازم برای تهیه یک سیستم قوی رو نداری پس شروع نکنی به نظرم یکم از گرفتن این تصمیم دست نگه دار و داستان خودم رو بشنو

خود من در چه شرایطی آموزش برنامه پریمیر رو دیدم؟

کلاس سوم راهنمایی که بودم ( 15 سالم بود) در یک روزنامه نیازمندی‌ها در مورد آموزش برنامه پریمیر خوندم و تماس گرفتم باهاشون. 10 جلسه نیمه خصوصی ( دو نفره) بود و من هم ثبت نام کردم. بدون اینکه بدونم سیستم من برای این کار مناسب هست یا نه. وقتی کلاس رو شرکت کردم با پریمیر نسخه 6.5 که اون زمان آخرین ورژن بود کار کردم. رم سیستم من 128 مگابایت بود! خییییییییلی کم بود برای کارهای معمولی بعد من باهاش تدوین انجام میدادم! سرعتش واقعا افتضاح بود ولی چون علاقه من خیلی زیاد بود به این کار هر جور بود کار میکردم باهاش. یادم هست که وقتی یک کلیک میکردم باید چند ثانیه صبر میکردم تا نتیجه کلیک رو ببینم و بعد کلیک بعدی! یا یادم هست یک بار شب قبل از خواب یک فیلم رو گذاشتم خروجی، صبح تموم نشده بود، رفتم مدرسه و برگشتم هنوز تموم نشده بود، تا عصر که استراحت کردم و بلند شدم دیگه آخرای خروجی بود و بعد از 18 ساعت یک خروجی خیلی ساده و تموم شد! ( باسیستم های الان حداکثر 2 دقیقه طول میکشه !!!! )

اما چیزی که توی هر لحظه من رو پای سیستم نگه میداشت و باعث ادامه دادنم میشد فقط علاقه بود. کم کم سیستم جدید خریدم و کار با پریمیر برای من راحتتر شد. اما افترافکتس نصب نمیشد کلا!

یادم هست زمانی که سیستمم مجدد ارتقا پیدا کرد و افترافکتس نصب شد، وسط امتحان های ترم سوم کاردانی بود. دیگه کسی نمیتونست از پای افترافکتس من رو بلند کنه و اکثر زمانم رو به یادگیری افترافکتس اختصاص دادم. در نهایت با معدل 12 و فقط پاس کردن سه درس ساده اون ترم رو گذروندم!!!

البته الان خیلی پشیمونم و اگر برگردم به عقب قطعا درس رو کامل میذارم کنار و بدون کوچکترین استرسی میشینم پای تدوین  و افترافکتس

دوره آموزشی رازهای یک تدوینگر ، آموزش برنامه پریمیر
آموزش برنامه پریمیر

برای آموزش برنامه پریمیر چه کاری انجام بدم؟

اول از همه سعی کن بهترین آموزش برنامه پریمیر رو در بین آموزش‌هایی که هست انتخاب کنی. به نظرم بهترین اموزش برنامه پریمیر، آموزشی هست که علاوه بر آموزش کامل نرم افزار پریمیر، پشیبانی داشته باشه و البته اصول تدوین فیلم رو هم گفته باشه برات. پس حتما قبل از خرید دوره، پشتیبانی و اصول تدوین رو بهش دقت کن.

مورد بعد اینکه حتما تمرین داشته باش. هر مدرسی با هر سبکی که به تو اموزش بده، اگر تو تمرین خوبی نداشته باشی قطعا به نتیجه خوبی نخواهی رسید. حتما حتما حتما تمرین کن. مطمئن باش این بزرگترین قدمی هست که برای آموزش پریمیر برمیداری.

بعد از آموزش برنامه پریمیر چجوری وارد بازار کار بشم؟

سعی کن در شبکه های اجتماعی خودت از فعالیت‌هات بنویسی. اینکه با آموزش برنامه پریمیر رو شروع کردی، اینکه خروجی‌هات چیا هستن. اینکه درحال آموزش هستی و… همگی باعث میشه کم کم مشتری‌های خودت رو پیدا کنی.

مخصوصا استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین خیلی برای تو عالی هست. چون توی این شبکه اجتماعی همه از کارهاشون میذارن و کسایی که دنبال یک نفر متخصص یا حتی آماتور در زمینه های مختلف میگردن به این شبکه اجتماعی سر میزنن.

سعی کن در ابتدای کار دلسرد نشی و از فعالیت خودت کم نکنی. هر جور هست با کسایی که در این زمینه کار میکنن ارتباط بگیر و در کنارشون حتی به رایگان کارآموزی کن. اینجوری هم ازشون یاد میگیری و هم باعث میشه با افراد مختلفی آشنا بشی و همون ها برای تو کارهای مختلفی رو بیارن

البته در هنگام خرید آموزش برنامه پریمیر سعی دوره ای رو انتخاب کنی که امکان معرفی تو به بازار کار رو هم داشته باشه. اینجوری قطعا میتونی خیلی زودتر به بازار کار برسی.

از هنرجوهای خود من تا الان چندین نفر رو به جاهای مختلف معرفی کردم. یا در دفتر خودم مشغول به کار هستن یا به صورت پروژه ای دارم باهاشون کار میکنم. این رو  بدون که کار برای یک تدوینگر همیشه هست. شاید گاهی کمتر و گاهی بیشتر باشه ولی قطعا همیشه کار هست. فقط باید خودت رو در مسیر درست قرار بدی و رابطه‌هات رو هر روز بیشتر و بیشتر کنی

موفق باشی دوست من