دوره مبانی فرم فیلم چیست؟


دوره مبانی فرم فیلم حاوی بخش زیادی از کتاب مبانی فیلم بهمراه مثال‌های بیشتر و تجربه مدرس هست. در این دوره، سعی شده تمام مباحث به صورت دقیق و شفاف توضیح داده بشه. در این کتاب متوجه می‌شیم که چجوری توجه و احساسات مخاطب رو در تسلط خودمون در بیاریم و البته تا امروز چه کارهایی روی ما انجام می‌دادن تا بتونن مغز ما رو تحت کنترل خودشون در بیارن و با دیدن یک فیلم احساساتمون تحت تاثیر قرار بگیره. گاهی گریه کنیم، گاهی بخندیم، گاهی به فکر فرو بریم و گاهی با دیدن یک ویدیو تبلیغاتی اقدام به خرید یا انجام کار خاصی کنیم. همچنین متوجه میشیم که چرا یک فیلم دیگه با وجود انجام زحمت‌های بسیار زیاد و شاید تفاوت‌های کم نسبت به یک فیلم تاثیرگذار، هیچ تاثیری روی ما نمیذاره و حتی حاضر نیستیم که اون ویدیو رو تا انتها تماشا کنیم. به دلیل اهمیت بسیار بالای مطالب کتاب مبانی فرم فیلم و همینطور اهمیت بالای دیدن مثال‌های کتاب به صورت فیلم ( نه عکس) و البته انتقال تجربیات خودم در زمینه مطالب مبانی فرم فیلم، تصمیم گرفتم این مطالب رو به صورت یک دوره در بیارم و اون رو در اختیار تو قرار بدم. فیلم‌های این دوره آموزشی در حدود 200 دقیقه هست و سعی کردم علاوه بر مطالب کتاب مبانی فرم فیلم، مثال‌های دقیق‌تر و بیشتری رو بهت نشون بدم و البته تجربه 17 سال کار خودم در زمینه ایده پردازی، کارگردانی و تدوین رو هم بهت انتقال دادم تا بتونی بهترین نتیجه رو از زمانی که می‌ذاری و دوره رو آموزش می‌بینی داشته باشی.

یکی از زیباترین ویژگی‌های سینما تاثیرگذاری روی مخاطب هست. مخاطبی که به هر دلیل زمان خودش رو در اختیار ما میذاره تا ما مطلبی رو بهش انتقال بدیم. این مطلب می‌تونه یک موضوع اخلاقی، تبلیغاتی و... باشه. اما آیا همیشه مخاطب ما بعد از تماشای فیلم تحت تاثیر قرار میگیره؟ قطعا نه! چرا؟ چون یک موضوعی سر جای خودش نیست و همین باعث میشه که تاثیرگذاری ما کم بشه. در دوره مبانی فرم فیلم به تو میگم که چجوری تصاویر روی مغز بشر تاثیر میذاره. چجوری ما میتونیم از این ویژگی‌ها استفاده کنیم و چه فرصت هایی رو سینما در اختیار ما قرار داده. تولید یک فیلم زحمت بسیار زیادی داره، و با یادگیری و البته به کارگیری مبانی فرم فیلم این زحمت‌ها رو بی ثمر نمیذاری و قطعا باعث تغییر تفکر مخاطب خودت بعد از تماشای ویدیو میشی.


ویژگی‌های منحصربه فرد دوره "مبانی فرم فیلم"

آموزش پریمیر

ویدیو کامل جلسات

پس از تهیه دوره، تمام ویدیوهای آموزشی رو می‌تونی دانلود کنی و در هر پلتفرمی و بدون محدودیت تعداد پخش، اون‌ها رو مشاهده کنی
آموزش اصول تدوین

آموزش اصول تدوین فیلم و کارگردانی

تو به عنوان کارگردان یا تدوینگر یاد می‌گیری که چجوری روی مخاطبت تاثیر بذاری
آموزش تدوین ویدیو

مثال‌های کاربردی و زیاد

تجربه 8 سال تدریس مدرس به همراه بیش از 100 مثال، باعث میشه تو به راحت‌ترین شکل، مطالب دوره رو درک کنی
آموزش اصول تدوین

فیلم ساز شو

همه چیز برای درک فرم فیلم آماده هست، روی خودت سرمایه گذاری کن...


بخش‌هایی از دوره "مبانی فرم فیلم"

مهمترین ویژگی دوره مبانی فرم فیلم، مثال های کاربردی و بسیار زیاد اون هست. بیش از صد مثال از حدود 15 فیلم برتر دنیا رو برای تو آماده کردم تا بتونی دقیق و کامل با مباحث آشنا بشی. البته این مثال‌ها فقط مثال‌های داخل کتاب مبانی فرم فیلم نیست و چندین مثال دیگه برای بهتر درک شدن مطالب برای تو آماده شده . در ضمن کتاب مبانی فرم فیلم، با توجه به خاصیت چاپی اون، امکان پخش ویدیوها رو نداره. در نتیچه تو یا باید حرکت ها و تصاویر رو تصور کنی یا تک تک فیلم ها رو برای خودت محیا کنی و مشاهده کنی. این موضوع قطعا زمان و انرژی بسیار زیادی از تو می‌بره. اما در دوره مبانی فرم فیلم همه چیز آماده و کامل با کیفیت بسیار بالا در اختیار تو قرار گرفته تا با خیال راحت تمرکز خودت رو فقط به آموزش بدی و بیشترین نتیجه رو ازش بگیری.


یکی از مباحث مهم مبانی فرم فیلم، آشنا شدن تو با خط، شکل، رنگ و بافت هست. تو با آشنایی با این موارد متوجه میشی که فیلم سازهای بزرگ دنیا چجوری روی تو تاثیرهای زیاد می‌ذارن و چرا می‌تونن با نمایش یک سری تصاویر، احساسات تو رو دقیقا همونجوری که دوست دارن شکل بدن. البته با تسلط به این موارد تو هم می‌تونی تاثیرگذاری عکس یا فیلم‌های خودت رو روی مخاطبت چند برابر کنی. قطعا تا حالا شده که تصویر خاصی رو خلق کنی ولی اصلا مخاطبت متوجه منظور تو نشه، اون حسی که باید بگیره رو نمیگیره و حتی به اون عنصر برتری که تو فکر میکنی مخاطبت باید به اون نگاه کنه، اصلا نگاه نمیکنه! در نتیجه برای تاثیرپذیرتر شدن تصاویر خودت حتما مبانی فرم فیلم رو آموزش ببین.


سرفصل‌های دوره "مبانی فرم فیلم"


تصاویر در مغز ما چجوری آنالیز میشه

چجوری تصاویر مخ ما رو به کار می‌گیرن

مخاطب هر لحظه به چی نگاه می‌کنه

چرا تدوینگر خیلی مهمه


خطوط فرضی در هر تصویر چیه

تاثیر خطوط فرضی در مغز ما

چجوری چشم مخاطب رو ببریم اونجا که باید بره

فرم فیلم چیه و چجوری درستش کنیم


عنصر برتر چیه و چجوری ایجادش کنیم

پرسپکتیو و تاثیر اون

تاثیر شکل، رنگ، خط در ذهن بشر

زیر ساخت انتزاعی


روش های تنوع دادن به کانون تمرکز

حذف کانون تمرکز

این دوره برای چه کسانی مفید است؟

 
  • فیلم سازها
  • کارگردان‌ها
  • تدوینگران
  • علاقه مندان به سینما