آموزش ساده پریمیر

اگر به دنبال یادگیری تدوین فیلم هستی، آموزش ساده پریمیر رو به تو پیشنهاد میکنم، چون نرم افزار پریمیر بدون اغراق یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزارهای تدوین فیلم در دنیا هست ولی همین نرم افزار قدرتمند، ظاهر و کارایی ساده ای داره و میشه با آموزش ساده پریمیر به یک تدوینگر تبدیل بشی.

اما پریمیر چیه و چه کاربردهایی داره؟

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو یکی از نرم افزارهای قدرتمند در زمینه تدوین خطی فیلم است که به تو کمک میکنه بدون درگیر شدن با افکت‌های پیچیده و انجام کارهای سخت تدوین خودت رو انجام بدی.

هر سال پریمیر آپدیت های جدیدی رو ارائه میکنه که باعث میشه خودش رو در کورس رقابت نگه داره. در چند سال گذشته نرم افزار پریمیر پرو در به روز رسانی‌های خودش علاوه بر افکت‌ها و ویژگی‌های جدید، سعی کرده تا محیط نرم افزار رو به ساده ترین شکل دربیاره تا افرادی که چندسال سابقه کار با پریمیر رو دارن یا افرادی که به تازگی وارد این نرم افزار میشن، بتونن آموزش ساده پریمیر رو به طور واقعی داشته باشن و از کار با اون لذت ببرن.

آموزش ساده پریمیر

آموزش ساده پریمیر چه ویژگی‌هایی داره؟

من آموزش‌های خیلی زیادی رو دیدم. چه آموزش هایی که در آپارات یا یوتیوب وجود دارن و چه آموزش‌هایی که به صورت پکیج هست و دوستان برای اینکه نظر من رو بدونن برام ارسال میکنن. چند نکته در این بین برای من جذاب بود که میتونه آموزش ساده پریمیر رو برای ما محقق کنه. این چند نکته رو در اینجا باهات به اشتراک میذارم:

در ابتدا آموزش باید کیفیت صدا و تصویر خوبی داشته باشه. به هر دلیل اگر کیفیت صدا و تصویر در لول بالایی نباشه تو به عنوان دانش پذیر خیلی زود خسته میشی و در اینجا یا آموزش رو رها میکنی و یا رود آموزش پریمیر تو خیلی کند میشه. در نتیجه قبل از تهیه هر گونه پکیج آموزش ساده پریمیر، سعی کن قسمت‌های مختلفی از فیلم رو که احتمالا مدرس برای تو به رایگان گذاشته رو تماشا کنی تا از کیفیت صدا و تصویر مطمئن بشی. شاید برای تو سوال بشه که اگر چیزی نذاشته بود چی کار کنم؟ نخر!! مطمئن باش اگر کسی به کیفیت کار خودش اطمینان داشته باشه، تکه هایی  از آموزش خودش رو در اختیارت میذاره تا تو بدون تردید از اون خرید کنی. این از نکته اول

نکته بعد اینکه نباید فقط ضبط از روی مانیتور باشه. وقتی تنها چیزی که تو میبینی یک اسکرین شات از مانیتور هست، ارتباط گرفتن با مدرس برای تو خیلی سخت میشه، چون چهره‌ اون رو نمیبینی و این کار باعث میشه انتقال مفهوم کمی پایین بیاد و در نهایت تو به عنوان مخاطب بهترین بازخورد رو نداشته باشی. پس این موضوع که مدرس برای تو مخاطب ارزش قائل بشه و با یک طراحی صحنه و لباس، و البته هزینه زمان و انرژی برای ضبط یک ویدیو با کیفیت، بهترین ویدیو رو در اختیار تو بذاره، موضوع خیلی مهمی هست که تو قبل از خرید آموزش ساده پریمیر باید به اون توجه کنی.

نکته سوم سبک درس دادن هست. برخی از دوره‌ها به جای آموزش پریمیر از ابتدا و با یک خط روند مشخص به آموزش نکته نکته اون بسنده میکنن. برای مثال ایجاد یک افکت خاص رو به تو در حد یک فیلم 5 دقیقه ای آموزش میده. فیلم بعد مجدد یک فیلم 5 دقیقه ای دیگه و الی آخر. وقتی تو این آموزش ها رو میبینی، احتمال خیلی قوی میتونی اون افکت ها رو اجرا کنی ولی مسئله ای که وجود داره این هست که اگر نیاز باشه یک افکت مشابه اون انجام بدی یا تغییرات خاصی رو در اون افکت انجام بدی تا به نتیجه جدیدی برسی، دیگه قادر به این کار نخواهی بود و در اصل تو مثل یک ربات که یک برنامه خاصی بهت دادن، کارهات رو انجام میدی و جلو خلاقیت تو گرفته میشه.

حالا روش بهتر آموزش ساده پریمیر چیه؟ این هست که مدرس از ابتدا به تو همه چیز رو آموزش بده و در اصل به جای آموزش بستن یک پیچ به تو، آموزش کار با پیچ گوشتی رو یاد بده تا بتونی در مواجه با هر گونه مسئله ای، قدرت حل اون رو داشته باشی.

نکته چهارم ارتباط گرفتن تو با مدرس هست. گاهی مدرس تمام این موارد رو به درستی انجام داده ولی تو نمیتونی با اون ارتباط بگیری که البته منظور من اصلا این نیست که مدرس بد یا خوب هست یا تو بد یا خوب هستی بلکه تنها به این نکته دارم اشاره میکنم که تو باید با مدرس خودت ارتباط بگیری و از گوش دادن به آموزش هاش لذت ببری. شاید تو به عنوان هنرجو از صدایی خاص یا لحن خاص یا حتی چهره‌ای خاص خوشت نمیاد. برای همین در حین آموزش همه ذهنت درگیر این مسئله هست. پس باز هم به شدت پیشنهاد میکنم که قبل از خرید آموزش ساده پریمیر، تکه ویدیوهایی از فیلم های موجود در پکیج آموزشی رو مشاهده کن تا خیالت بابت همه این موارد راحت بشه.

موارد ریز و درشت دیگه ای وجود داره که بتونم بهت بگم تا کمکت کنه ولی تو همین چهار مورد رو قبل از خرید بهش دقت کن. مابقی رو میشه یه جوری تحمل کرد 😊

چجوری از آموزش ساده پریمیر بهترین نتیجه رو بگیریم

علاوه بر نکاتی که برای مدرس بهت گفتم، تو هم باید در حین آموزش ساده پریمیر ویژگی‌هایی داشته باشی تا بهترین نتیجه رو بگیری که در ادامه به اونها می‌پردازم.

اول از همه پشتکار، این که تو چند قسمت از دوره رو ببینی و بعد اون رو رها کنی به هیچ دردی نمیخوره! هم زمان هم انرژی خودت رو تلف کردی و احتمالا به نرم افزار پریمیر یا مدرس هم بدبین میشی! حتما حتما حتما آموزش ها رو تا انتها ببین. بیشترین تاثیر از آموزش معمولا در 20 درصد آخر اتفاق می افته.

تمرین کن: اگر بهترین مدرس رو انتخاب کنی و بهترین زمان و انرژی خودت رو هم برای دیدنش بذاری، اگر تمرین نداشته باشی، به هیچ دردی نمیخوره! تو باید بعد از هر جلسه تمرین کنی. تمرین باعث میشه مطالب از خودآگاه به ناخودآگاهت بره و این کار قطعا کمک بسیار بزرگی به تو میکنه تا بتونی به بهترین تدوین های خودت برسی.

چند بار ببین: بهترین نوع آموزش دیدن این هست که تو یک بار بدون تمرین کردن آموزش خودت رو مشاهده کنی. بار دوم همزمان با مدرس تمرین کنی و بار سوم بدون اینکه فیلم مدرس پخش بشه خودت تمرین ها رو انجام بدی. با این روش تو بهترین نتیجه رو خواهی گرفت

با پریمیر ارتباط بگیر: اینکه تو بتونی با نرم افزاری که قراره زندگیت رو باهاش بسازی ارتباط درستی بگیری و از کار کردن با اون لذت ببری خیلی نکته بزرگ و مهمی هست. افراد بسیار حرفه ای و زیادی رو دیدم  که با نرم افزارهای خودشون صحبت میکنن، براشون جنسینت و صورت انتخاب کردن و … شاید در مرحله اول بگی مگه اینا دیوونن!! در صورتی که اصلا اینجوری نیست و صرفا برای ارتباط قوی و درست با نرم افزار این کارها رو انجام میدن و البته بسیار کاربردی هست.

ویژگی های دیگه از آموزش ساده پریمیر :

در نهایت چند ویژگی به ظاهر ساده ولی مهم رو بهت میگم که قبل از تهیه دوره آموزش ساده پریمیر حتما اون ها رو چک کن

اول از همه پشتیبانی داشته باشه. دوره باید حداقل یک سال پشتیبانی برای تو داشته باشه که بتونی سوالات خودت رو بپرسی

دوم ترجیحا قابل دانلود باشه تا هرجایی بتونی اون رو مشاهده کنی. اینکه تعداد بار پخش محدود باشه یا فقط در یک سیستم خاص بتونی ببینی و… تنها زمان و انرژی تو رو تلف میکنه. قبول دارم که مدرس هم چاره ای جز این موضوع برای پخش غیرقانونی ویدیوهای خودش نداره ولی تو نباید پاسوز این مسئله بشی و سعی کن دوره هایی رو انتخاب کنی که به راحتی قابل دانلود باشه و تو در هر پلت فرمی و در هر شرایطی بتونی اون ها رو مشاهده کنی.

نکته سوم آخر در آموزش ساده پریمیر اینکه تو بتونی با مدرس خودت ارتباط بگیری. وظیفه مدرس هست که زمانی رو به تو اختصاص بده تا تو دغدغه های خودت رو باهاش به اشتراک بذاری. شاید این زمان کلا نیم ساعت باشه ولی همین نیم ساعت قطعا میتونه کمک بزرگی به تو بکنه.

موفق باشی دوست من