آموزش سریع پریمیر

نرم افزار ادوبی پریمیر یکی از بهترین نرم افزارهای تدوین در دنیا هست و افراد بسیاری خواستار آموزش سریع پریمیر هستند تا بتوانند تدوین‌های ساده خودشون رو با پریمیر انجام بدن.

آموزش سریع پریمیر برای کسانی مفید هست که قصد کار حرفه‌ای با این نرم افزار رو ندارن. در اصل به دنبال آموزش سریع برای یک تدوین سریع و ساده هستند.

نرم افزار ادوبی پریمیر (Adobe Premiere Pro) چیست؟

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای تدوین حال حاضر دنیا هست. این نرم افزار به دلیل قدمت و البته به روز بودن به یکی از نرم افزارهای قدرتمند و معتبر در دنیا بدل شده که تمام تدوینگرهای دنیا حداقل نیم نگاهی به ویژگی‌های این نرافزار دارند و هر ساله اخبار و ویژگی‌های جدید این نرم افزار رو دنبال می‌کنند.

پریمیر پرو، یک نسخه دوباره نوشته شده از نرم‌افزار ادوبی پریمیر می‌باشد که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و از زمانیکه دوباره نوشته شد توسط صنعت فیلم و ویدیو مورد قبول واقع شده‌است.

پریمیر نرم‌افزاری که با نهایت امکانات و تکنولوژی‌ها ویرایشی قدرتمند را برای فیلم‌ها امکان‌پذیر می‌سازد.

اکثر فیلم‌هایی که امروزه ما با نهایت کیفیت و استفاده از انواع تکنولوژی و ویرایشی حرفه‌ای مشاهده می‌کنیم با این محصول ادوبی تدوین شده‌اند. شاید مهم‌ترین خصوصیت را بتوان در این مورد خلاصه نمود که دیگر قرار است از این به بعد ادوبی تنها نسخه‌های ۶۴ بیت برای ادوبی پریمیر ارائه دهد، نه تنها ادوبی پریمیر بلکه افتر افکت هم تنها به صورت ۶۴ بیت عرضه می‌شود؛ این امر هم به این دلیل است که سیستم‌های ۳۲ بیت دیگر توان پردازش‌های سرسام‌آور این دو محصول را ندارند. با این که این نسخه قرار است تنها بر روی سیستم عامل ۶۴ بیت نصب شود اما با توجه به بهینه‌سازی‌های انجام شده سرعت عملکرد نرم‌افزار با افزایش چشم‌گیری رو به رو شده و کاربران سیستم عامل ۶۴ بیت پس از نصب این نسخه می‌توانند این افزایش سرعت را به راحتی حس کنند.

آموزش سریع پریمیر چقدر زمان بر است؟

دقیقا بستگی به خودت داره! ممکنه تو توی 1 ساعت بتونی پریمیر رو با ابزارهایی که داره یادبگیری و کار خودت رو راه بندازی، ممکنه چندین روز یا هفته زمان نیاز داشته باشی برای اینکار. خود من معمولا برای آموزش حداقل نیاز به 4 جلسه رو دارم تا بتونم اصولی بسیاری از موارد رو آموزش بدم. البته من همیشه هدفم از آموزش سریع پریمیر این بوده که در نهایت هنرجو بتونه یک خروجی قابل قبول داشته باشه و وقت هنرجو و خودم رو تلف نکرده باشم.

در نتیجه تو می‌تونی با آموزش‌های خیلی سریع و فقط یادگیری مطالب مهم و اساسی پریمیر در یک الی 2 ساعت این نرم افزار رو یاد بگیری اما اصلا نباید انتظار زیادی داشته باشی از اینکه بتونی خروجی دقیق و خوبی داشته باشی. از اونطرف می‌تونی زمان بیشتری روی این دوره بذاری ( دوره رازهای یک تدوینگر خودم بیش از 1000 دقیقه هست) و به صورت حرفه‌ای و دقیق نرم افزار پریمیر رو یادبگیری و حتی ازش کسب درآمد کنی.

آموزش سریع پریمیر

در  آموزش سریع پریمیر به چه نکاتی دقت کنیم؟

اول از همه سعی کن مدرسی که انتخاب می‌کنی با خلقیات تو جور باشه. یعنی بتونی باهاش خیلی خوب ارتباط بگیری و کامل متوجه آموزش های اون بشی. قطعا مدرسی که تو انتخاب می‌کنی با مدرسی که شخص دیگه‌ای انتخاب می‌کنه می‌تونه متفاوت باشه و این موضوع دلیلی بر خوب یا بد بودن مدرس نیست.

بعد از اون سعی کن در یک محیط آروم و با تمرکز به آموزش‌ها گوش بدی. مخصوصا اینکه تو آموزش سریع پریمیر رو انتخاب کردی باعث میشه از دست دادن یک نکته، لطمه بزرگی بهت بزنه و یک جای کار تو به اصطلاح بلنگه!

مسئله بعد اینکه قبل از آموزش سریع پریمیر ، این نرم افزار رو روی سیستم خودت نصب داشته باش تا بتونی همزمان کار کنی. قطعا این موضوع نیز کمک خیلی زیادی به تو می‌کنه.

در نهایت به کار دل بده تا بتونی از تدوین فیلم لذت ببری

کاربردهای آموزش پریمیر چیه؟

معمولا نرم افزار پریمیر برای کارهای سینمایی و تبلیغاتی استفاده میشه تا تدوین فیلم های جشنی و خانوادگی که دلیل اون هم سنگین بودن نرم افزار و احتیاج به منابع و زمان زیاد داشتن برای تدوین هست. قطعا خروجی پریمیر رو نرم افزار دیگه ای به این راحتی ها نمیتونه داشته باشه ولی باید قبول کنیم همیشه خروجی عالی و درجه یک مهم نیست و در بسیاری از اوقات یک خروجی سبک و سریع، حتی با کیفیت کمتر خیلی بیشتر مد نظر ما هست. در نتیجه با توجه به نیاز خودت سعی کنن نرم افزار تدوین رو انتخاب کنی.

با لایه‌هات معاشقه کن!

اره، تو باید با لایه‌های پریمیر معاشقه کنی تا بتونی بهترین نتیجه رو ازشون بگیری.

اینکه بتونی با اون‌ها ارتباط بگیری و کامل توی مشتت باشن، اینکه بتونی معنای هر پلان رو درک کنی و اون رو دقیقا در جای خودشون قرار بدی، اینکه در راستای معنا بخشی به فیلم خودت شبانه روز کار کنی و متوجه نشی چجوری ساعت گذشته و چه اتفاق‌هایی اطرافت افتاده، همه نیازمند این هست که با لایه‌های خودت ازدواج کنی.

البته این موارد فقط در صورتی هست که تو به فکر حرفه‌ای بودن در این صنعت باشی. اینکه بتونی بعد از خروجی فیلم‌های خودت بیشترین تاثیر رو از مخاطب خودت بگیری و دقیقا حس مخاطبت رو اونجوری کنی که خودت دلت میخواد.

ممکنه تو قصدت از آموزش سریع پریمیر ،تدوین فیلم های تبلیغاتی باشه، یا خانوادگی یا سینمایی یا هر چیز دیگه. در همه این موارد تو یک نیاز واحد داری و اونم این هست که بتونی روی مخاطب خودت تاثیر بذاری و اون رو با خودت همراه کنی. که برای این کار نیاز داری اصول تدوین رو یاد بگیری، نرم افزار پریمیر رو هم بلد باشی و در نهایت با لایه‌هات معاشقه کنی!

آموزش سریع پریمیر

پیش نیازهای آموزش سریع پریمیر

سیستمی که باهاش بتونی تدوین بزنی! حداقل مشخصات این سیستم یک سیستم 64 بیتی  هست و رم 6 یا 8، حداقل سی پی یو، core i3 نسل 3 و 4 هست.

گرافیک تو می‌تونه خیلی قوی باشه ولی اگر نبود هم مسئله سنگینی نداره چون بار کار روی سی پی یو می‌افته و خیلی نگرانی نداری.

البته این سیستمی که بهت گفتم حداقل کار برای فیلم های ساده هست. طبیعتا اگر نیاز داشته باشی در یک پروژه حرفه‌ای حدود 400 گیگ فایل رو وارد نرم افزارت کنی و فیلم های 4k تدوین کنی قضیه خیلی عوض میشه. در کل هر چی بیشتر پول بدی جونت در هنگام کار کردن با نرم افزار پریمیر راحت تر هست و بیشتر آش می‌خوری

دومین موردی که نیاز داری علاقه هست. شاید با سیستم ضعیف بشه یه جورایی کار رو جلو برد ولی قطعا بدون علاقه به تدوین فیلم نمی‌تونی این کار رو انجام بدی. اگر علاقه به امر تدوین فیلم نداری ترجیحا این کار رو بی خیال شو! ولی اگر علاقه داری با قدرت ادامه به کارت ادامه بده.

سومین موضوع شرایط ایده آل برای تدوین هست. باید بتونی محیط خوبی رو برای خودت در نظر بگیری. محیطی که آروم باشه و بتونی تمرکز کنی. محیطی که سروصدای اضافه و زیاد نداشته باشه و در نهایت بتونی به راحتی غرق در تدوین و نرم افزار خودت بشی.

در نهایت امیدوارم در آموزش سریع پریمیر موفق باشی و با اصولی که بهت آموزش دادم، بتونی بهترین و سریعترین راه رو در یادگیری تدوین طی کنی.

موفق باشی.