آموزش پریمیر 2022

اگر به دنبال تبدیل شدن به یک تدوینگر حرفه ای هستی و قصد داری از راه تدوین فیلم کسب درآمد داشته باشی پیشنهاد من آموزش پریمیر 2022  هست.

شاید برات سوال باشه که چرا آموزش پریمیر و چرا آموزش پریمیر 2022.  نرم افزارهای زیادی برای تدوین فیلم وجود داره. برخی از این نرم افزارها برای ویندوز، برخی برای مک و برخی هم اپلیکیشن های موبایل رو پشیبانی میکنن. اما اینکه من و تو کدوم رو انتخاب میکنیم کاملا بستگی به نیاز ما داره. اگر نیاز تو یک تدوین خیلی ساده و به دور  از حرفه ای بودن هست. اصلا پیشنهاد نمیکنم که با نرم افزار پریمیر کار کنی. چون این نرم افزار برای تدوین فیلم های حرفه ای طراحی شده و برای تدوین فیلم های ساده و خانوادگی، زمان زیادی رو از تو میگیره.

پریمیر 2022 برای تدوین چه فیلم هایی مناسب هست؟

بذار خیلی خودمونی بهت بگم و یک بار برای همیشه جواب این سوال که کدوم نرم افزار بهتره یا کدوم به درد تو میخوره و… رو کامل برات مشخص کنم که زمان ارزشمندت رو برای نرم افزار یا کاری که برای تو مناسب نیست نذاری.

آموزش پریمیر 2022

با یک مثال خیلی ساده همه چیز رو برات شفاف میکنم.

تو نرم افزار pain که ساده ترین نرم افزار طراحی هست رو در نظر بگیر ( همین نرم افزاری که توی همه ویندوزها به صورت پیش فرض هست) اگر تو بخواهی ابعاد یک عکس رو کم کنی و کیفیت و… هم خیلی برات مهم نیست. بیشتر کم شدن ابعاد و سایز عکس برات مهمه. در این صورت این تغییر سایز با نرم افزار paint حدودا 20 ثانیه طول میکشه از زمانی که paint رو باز میکنی تا زمانی که کارت انجام شده و اون رو میبندی. علاوه بر این تو نیاز به خرید نرم افزار خاصی نداری، احتیاج به سیستم قوی نداری، احتیاج به رم و سی پی یو خاصی نداری و…

اما اگر این کار رو بخواهی با فتوشاپ انجام بدی نیاز داری که این نرم افزار رو خریداری کنی اون رو دانلود و نصب کنی تا همینجای کار چند ساعت از تو زمان میبره. حالا بر فرض اینکه این مراحل رو قبلا انجام دادی و فقط بخواهی نرم افزار فتوشاپ رو باز کنی و ریسایز رو انجام بدی و ببنید حدود 3 دقیقه از تو زمان میبره . پس ببین 20 ثانیه کجا و 3 دقیقه کجا. در نتیجه در این مورد خاص و موارد اینچنینی paint خیلی بهتر از فتوشاپ عمل میکنه.

تاکید میکنم که قطعا و بدون شک امکانات فتوشاپ رو نمیشه با paint مقایسه کرد و منظور من فقط این مورد خاص و موارد اینچنینی هست.

حالا برای نرم افزارهای تدوین هم همینطوره تو اگر نیاز داشته باشی که  کارهای جشنی انجام بدی یا تدوین هایی که نیاز به سرعت بالایی داره مثل اخبار یا فیلم هایی تو این مایه، بهت ادیوس رو پیشنهاد میکنم. ادیوس محیط راحت تری داره، سریعتره ولی به هیچ عنوان کیفیت کار پریمیر رو نداره. البته توی اون سبک کار نیازی به این موضوع هم نیست. در اخبار اگر کمی رنگها درست نباشه یا… اتفاق خاصی نمی افته ولی در یک فیلم سینمایی همه چیز متفاوته

از اون طرف اگر دوست داری در زمینه تدوین فیلم خیلی حرفه ای عمل کنی و در حد فیلم های یک دنیا تدوین بزنی، در کل کاملا اصولی کار کنی به شدت نرم افزار قدرتمند پریمیر رو بهت پیشنهاد میکنم.

پریمیر سیستم قویتری نیاز داره و کمی هم محیط کار باهاش سخت تر هست ولی اگر درست و اصولی یاد بگیری، هیچ چیزی برای تو کم نمیذاره و تمام نیازهای یک تدوینگر حرفه ای رو کاملا جواب میده.

ویژگی های آموزش پریمیر 2022

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو هم مثل تمام نرم افزارهای قدرتمند دنیا هر ساله آپدیت های جدیدی رو میده که در اون ها هم امکانات جدید به نرم افزار اضافه میشه و هم کار با نرم افزار پریمیر ساده تر میشه. از طرفی تو هرچقدر به روزتر باشی، خروجی های بروزتری هم می‌تونی ارائه کنی. پس سعی کن آموزش پریمیر 2022 رو جدی بگیری و آموزشی رو تهیه کنی که به روزترین ورژن از پریمیر رو در اختیارت قرار میده. ( امروز جدیدترین ورژش آموزش پریمیر 2022 هست)

آموزش پریمیر 2022

ویژگی های منحصربه فرد نرم افزار پریمیر

حدود 90 درصد ویژگی‌های نرم افزارهای تدوین در دنیا مشترک هست. تمام نرم افزارها محیط خاصی برای ادیت ویدیودارند. همه صدا گذاری رو انجام میدن، خروجی میگیرن و… اما اون 10 درصد ویژگی‌ها اونقدر مهم هست که ما انتخاب میکنیم از کدوم یکی از نرم افزارهای تدوین در زندگی خودمون استفاده کنیم ( البته میشه چند نرم افزار رو هم کار کرد ولی تو اگر پریمیر و کلا ادوبی رو به درستی یاد بگیری احتیاج به نرم افزار دیگه‌ای پیدا نمیکنی)

از مهمترین ویژگی های نرم افزار پریمیر لینک شدن این نرم افزار به افترافکتس هست. یعنی اگر تو تدوینی بزنی و نیاز داشته باشی قسمتی از اون رو در افترافکتس کار کنی( افترافکتس برای جلوه های ویژه و افکت های خاص‌تر هست) نیازی نداری از اون تیکه فیلمت خروجی بگیری، وارد نرم افزار افترافکتس کنی، مجدد خروجی بگیری و وارد نرم افزار پریمیر کنی! فقط با دو کلیک خیلی ساده میتونی این فیلم رو لینک کنی. اینجوری هم در زمانت خیلی صرفه جویی میشه و هم در کیفیت کارت. این موضوع فقط برای ادوبی کاربرد داره و تو در هیچ نرم افزار دیگه ای نمیتونی ویژگی لینک شدن به افترافکتس یا سایر نرم افزارهای دیگه ادوبی رو پیدا کنی.

ویژگی منحصر به فرد بعدی خروجی های پریمیر هست. موتور رندرهای ادوبی یکی از قوی ترین موتور رندرهای دنیا محسوب میشه و تو میتونی با دقت بسیار بسیار بالا در مقدار و عمق رنگ و… خروجی خودت رو بگیری. که این موضوع در پروژه های حرفه ای کمک شایان توجهی رو به تو میکنه.

از دیگر ویژگی‌های خاص پریمیر lumetri color هست که تو این امکان رو میده تا اصلاح رنگ فوق العاده حرفه‌ای رو روی فیلم های خودت انجام بدی. ویژگی‌های بسیار زیاد در یک فضای واحد که خیال تو رو بابت اصلاح رنگ راحت میکنه.

ویژگیهای منحصربه فرد آموزش پریمیر 2022 خیلی زیاد هست که فعلا به همین نکات بسته میکنم.

برای آموزش پریمیر 2022 چه پیش نیازهایی لازم داریم؟

اول از همه علاقه! تو علاقه به تدوین فیلم داشته باشی اکثر مسیر رو رفتی و میتونی دراین زمینه وارد بشی و کسب درآمد کنی. خود من روزهای اولی که شروع به کار کردم. نه سیستم خوبی داشتم ( حتی سیستم من معمولی هم نبود!) نه مشتری داشتم و نه هیچ چیز دیگه. فقط و فقط علاقه باعث شد بتونم در تدوین فیلم پیشرفت کنم و زندگیمو از این راه ادامه بدم.

مسئله بعد یک سیتسم خوب هست. سیستمی که حتما 64 بیتی باشه و حداقل رم 6 یا 8 داشته باشه. شاید نیاز داشته باشی که من تا ریز جزئیات یک سیستم برای تدوین بهمراه هزینه هاش رو بهت بگم ولی در این مقاله جای این موضوع نیست و متن جداگانه ای نیاز داریم برای این کار.

مسئله آخر هم صبر و حوصله هست. تو باید بتونی چند روز متوالی پای سیستم خودت بشینی و تدوین بزنی برای خروجی یک فیلم جذاب. خیلی از خلقیات نمیتونه این موضوع رو بپذیره که چند روز یا حتی چند ساعت در یک اتاق پای یک تدوین بشینه و آخرش هم همه بگن کارگردانش خوب بود 😊

در نتیجه اگر حوصله و یک سیستم نسبتا خوب و علاقه داری آموزش پریمیر 2022 خودت رو شروع کن و امیدوارم بهترین اتفاق ها در این مسیر برای تو بیفته