بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی

استفاده از مشاور در هر زمینه‌ای می‌تونه بسیار مفید باشه و در صرف زمان، انرژی و هزینه ما صرفه جویی کنه. اما انتخاب بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی چه چالش هایی داره و چجوری می‌تونیم بهترین مشاور تبلیغات ویدیویی رو پیدا کنیم؟

تبلیغات ویدیویی چیست؟

ویدیومارکتینگ زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ هست. یعنی ما بوسیله ویدیو تبلیغاتی خودمون قرار هست روی مخاطب تاثیرگذار باشیم. این تاثیرگذاری قواعد و اصول بسیار زیادی داره که رعایت هر کدوم میتونه درصد تاثیرگذاری رو بالا ببره و البته شاید رعایت نکردن اون ها باعث میشه تاثیرمنفی بذاره و مخاطب از برند ما متنفر بشه! پس رعایت قوانین تبلیغات ویدیویی بسیار مهمتر از ساخت حرفه‌ای اون از لحاظ فنی هست.

چرا از بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی استفاده کنیم؟

جمله معروفی وجود داره که میگه نیمی از هزینه تبلیغات ویدیویی هدر میره ولی مشکل ما این هست که نمی‌دونیم کدوم قسمت در حال هدر رفتن هست! البته گاهی این 50 درصد هدر رفت تا 95 درصد هدر میره ولی بازهم متوجه نمیشیم چه مسئله ای در تبلیغات وجود داره. گاهی فقط جابه جا کردن یک کلمه باعث میشه تاثیرگذاری تبلیغ ما کم و یا زیاد بشه.

بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی به تو کمک میکنه تا متوجه بشی کجا هزینه‌ها در حال هدر رفت هست و کجا درست هزینه میشه. گاهی در مشاوره‌های خودم به این نتیجه میرسم که مشتری من اصلا نباید از ویدیو استفاده کنه! و باید به روش‌های دیگه تبلیغات رو بیاره. چرا که تشخیص من این بوده که تبلیغات ویدیویی برای برند و جایگاهی که داره در این لحظه مناسب نیست و میتونه با همون هزینه کارهای بسیار بهترین رو انجام بده.

چرا بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی مهم هست؟

تبلیغات ویدیویی مثل هر تبلیغ دیگه‌ای حکم یک شمشیر دو لبه رو داره. شمشیری که میتونه در راستای رشد برند ما حرکت کنه و همینطور می‌تونه در راستای خراب شدن برند ما حرکت داشته باشه. گاهی یک تبلیغ بسیار زیبا با هزینه زیاد و البته پخش بسیار بالا در نهایت به برند ما آسیب میزنه. چرا؟ چون قواعد کار رعایت نشده. باید دقت کنیم که ما با فیلم تبلیغاتی سرو کار داریم نه یک فیلم عروسی!

تفاوت عمده فیلم تبلیغاتی و فیلم های جشن در این هست که فیلم های جشن صرف زیبا بودن و رنگ و لعاب قشنگ و افکت های جذاب، بهترین عملکرد رو داره ولی فیلم تبلیغاتی اصلا به این شکل نیست. در هر فیلم تبلیغاتی اول اصول تبلیغات مهم هست و بعد زیبایی اون در درجه اهمیت قرار داره.

من کتاب رازهای ویدیوبرندینگ در مورد این مسائل مفصلا صحبت کردم. پیشنهاد میکنم اگر علاقه به این مباحث داری اون رو مطالعه کنی.

مشخصات بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی:

اول از همه اینکه مشاور باید خودش کننده کار باشه. یعنی در حال حاضر یا در سابقه خودش تجربه ساخت فیلم رو داشته باشه و بدونه چه کارهایی در ساخت فیلم درست هست و چه کارهایی اشتباه. گاهی یک تکنیک داستان سرایی روی کاغذ خیلی زیبای و دلنشین هست ولی همین تکنیک وقتی تبدیل به تبلیغات ویدیویی میشه اصلا خوب از کار در نمیاد و باعث خراب شدن فیلم میشه.

پس به عنوان اولین موضوع به تجربه مشاور تبلیغات ویدیویی دقت کنید.

نکته بعد به روز بودن اطلاعات مشاور هست. یک سری از قوانین تبلیغات و سینما برای همیشه ثابت هست. مثل ریتم، قواعد کادربندی و… ولی یک سری از قوانین در طول زمان عوض میشه مثل متوسط طول هر پلان و… که هر کدوم از این مباحث خیلی مفصل هست.

نکته سوم و اخری که در این متن میخوام بهش اشاره کنم، رصد تبلیغات روز دنیا هست. هر روز در دنیا تبلیغات بسیار زیادی انتشار پیدا میکنه. بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی کسی هست که این تبلیغات رو تا حد امکان رصد کنه و درس‌های خودش رو از این موضوع بگیره. درسته که هر کجای دنیا قوانین مخصوص به خودش رو در تبلیغات داره ولی در آخر ما با بشر و آدم ها سروکار داریم. آدم هایی که خیلی از خلقیاتشون شبیه به هم هست و نحوه تاثیرگذاری روی اون‌ها هم تا حد زیادی شبیه هست.

قطعا یک مشاور تبلیغات ویدیو خیلی ویژگی‌های دیگه باید داشته باشه ولی در این صحبت کوتاه به همین سه نکته بسنده می‌کنم.

بهترین مشاوره تبلیغات ویدیویی چه فیلمی رو خوب میدونه؟

هیچ جواب مشخصی نداره، اصلا چون جواب مشخصی نداره نیاز به مشاور هست. گاهی یک فیلم که با موبایل و کیفیت کمی داره برای برند ما خیلی نیاز هست. گاهی نیاز داریم یک ویدیو با دقت بسیار بسیار بالا تولید کنیم و تا یک رنگ خاصل و کلمه خاص رومورد بررسی قرار بدیم.

وقتی با نقشه سفر مشتری آشنا بشیم، متوجه میشیم که چه ویدیوهایی در چه پلت فرم هایی احتیاج داریم. جالب هست بدونید گاهی یک ویدیو پر هزینه بسیار اثر منفی داره برای یک برند. پس ما قسمت های متفاوتی برای مخاطب در نقشه سفر مشتری در نظر میگیریم و برای هر کدوم یک طرح و نقشه میریزیم تا مشتری بیشترین حس مثبت نسبت به برندما رو داشته باشه.

6 دلیل استفاده ازتبلیغات ویدیویی

ویدیو کارآمدترین و راحتترین وسیله برای انتقال پیام به مخاطب می باشد، از طرفی هم تبلیغات از طریق ویدیو، آینده رو به رشدی برای دیجیتال مارکترها و حوزه دیجیتال مارکتینگ دارد طبق گزارشاتی که به دست آمده است،سایت dreamgrow می‌گوید که ۶۳ درصد کسب و کارها در حال استفاده از تبلیغات ویدیویی هستند و غیر از آن حدود ۸۲ درصد کسب و کارها به این نتیجه رسیده اند که تبلیغات ویدیویی باید بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنها باشد.به همین منظور 6 دلیل ضرورت استفاده از تبلیغات ویدیویی در ادامه آورده ایم:

تبلیغات ویدیویی منجر به فروش می شوند.

طبق بررسی هایی که انجام شده توسط  سایت ۷۴dreamgrow.com درصد افرادی که ویدیوهای تبلیغاتی معرفی یک محصول یا برند را مشاهده میکنند، تمایل زیادی به خرید آن محصول پیدا خواهند کرد، به همین دلیل قرار دادن ویدیوی تبلیغاتی در لندینگ پیج حدود ۸۰ درصد نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

تبلیغات ویدیویی اعتماد سازی میکند.

اعتماد پایه و اساس تبدیل کاربر به مشتری وفادار و در نتیجه ایجاد یک Conversion می باشد، تمام هدف تولید محتوا، ایجاد اعتماد و برقراری رابطه طولانی مدت با مشتری می باشد، تولید محتوای ویدیویی با درگیر کردن مخاطب با متن تبلیغ، اعتماد سازی را به خوبی انجام میدهد. برخی از مشتریان پس از دیدن ویدیوی معرفی، به خرید آن محصول خیلی اعتماد نمی کنند ولی ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت حسی را در مشتریان ایجاد می کند که حدود ۵۷ درصد آنها می گویند که بعد از دیدن آن می‌توانند اعتماد زیادی به محصول داشته باشند.

سرویس گوگل به تبلیغات ویدیویی اهمیت خاصی می‌دهد.

قرار دادن ویدیو در صفحات سایت باعث می شود که کاربر زمان زیادی را برای ماندن در سایتتان صرف کند که ماندگاری طولانی مدت در سایت خودش یک فاکتور مناسبی برای سئوی گوگل می باشد.

تبلیغات ویدیویی می‌تواند همه چیز را کامل توضیح دهد.

شما به عنوان یک مارکتر کسب و کار شاید بعضی اوقات برای توضیح و یا معرفی یک محصول کمی دچار پیچیدگی شوید که با ساخت یک ویدیوی ساده به راحتی می توانید محصول یا سرویس خودتان را معرفی کنید. سایت dreamgrow.com میگوید ۴۵ درصد صاحبان کسب و کار میگویند که در صفحه اصلی سایتشان به معرفی محصول یا سرویس مورد نظر شان توسط ویدیویی آموزشی پرداخته اند .

تبلیغات ویدیویی مخاطبین تنبل را درگیر خواهد کرد.

ویدیو میتواند یک ابزار راحت برای مصرف کنندگانی که نمی خواهند زمان زیادی را صرف خواندن توضیحات محصول یا سرویس یک سایت بکنند،باشد.مصرف کنندگان امروزی تمایل زیادی دارند که توسط محتوایی که تحرک دارد با محصولی آشنا شوند.