دوره آموزشی پریمیر

اگر به دنبال تدوینگر شدن هستی قطعا دوره آموزشی پریمیر کمک بسیار بزرگی به تو میکنه تا بتونی در وارد دنیای تدوین بشی و از این راه هم لذت زیادی ببری و هم کسب درآمد داشته باشی. اما قبل از تهیه هر دوره آموزش پریمیر باید نکاتی رو بهش توجه کنی. از قبل از تهیه دوره گرفته تا بعد از اون و حتی بعد از تموم شدن دوره پریمیر خودت. در ادامه تمام نکات رو بهت آموزش میدم. با من همراه باش.

از کجا بدونیم یک تدوینگر خوب می‌شیم؟

اول از همه اینکه اگر تلاش نداشته باشی و علاقه به تدوین نداشته باشی قطعا باید دور حرفه‌ای شدن توی تدوین رو خط بکشی و یک شغل و حرفه دیگه‌ای رو دنبال کنی. اما اگر علاقه به این کار داری به چند تا نکته دیگه هم دقت کن و بعد تصمیم نهایی خودت رو بگیر.

اول اینکه برای تبدیل شدن به یک تدوینگر حرفه‌ای باید یک شخصیت درون گرا داشته باشی. باید بتونی فرضا یک هفته یک گوشه دنیا بشینی و تنهایی تدوین خودت رو انجام بدی. با نرم افزار پریمیر عشق بازی کنی و به عنوان بهترین دوست خودت کنارت داشته باشیش. من هنرجوها و کارآموزهای زیادی داشتم که علاقه به تدوین داشتن و تلاش بسیار زیادی هم میکردن اما به دلیل برون گرایی زیاد نتونستن پای سیستم دووم بیارن و به یکی دیگه از مراحل تولید فیلم رو آوردن مثل تصویربرداری و… در نتیجه یکی از الزامات تدوینگر حرفه‌ای شدن درون گرایی هست. البت منظورم از تدوینگر حرفه‌ای کسی هست که بتونه یک فیلم سینمایی، مستند و… رو تدوین کنه نه یک تدوینگری که قرار کار جشن انجام بده و شاید ویدیوهای کوتاه اما پر افکت و… رو کار کنه. تدوینگر حرفه‌ای صرفا کسی هست که با تمام اصول ممکن تدوین خودش رو انجام میده نه کسی که تمام قدرتش توی افکت ها هست و اگر افکت ها رو ازش بگیری دیگه حرفی برای گفتن نداره.

اگر تا اینجای کار اوکی هستی با من همراه باش تا تمام موارد مهم دیگه که میتونه به تدوینگر شدنت کمک کنه رو بهت بگم.

یک دوره آموزشی پریمیر عالی چه ویژگی‌هایی داره؟

 وقتی یک جستجوی کوچیک توی نت بزنی می‌بینی که ده ها و صدها دوره آموزشی پریمیر وجود داره که هر کدوم طبیعتا مزیت‌های رقابتی خودشون رو دارن و همه هم ادعای بهترین بودن دارن اما چجوری یک دوره آموزشی پریمیر عالی رو از بینشون انتخاب کنیم؟

  1. به سرفصل‌ها دقت کن:اینکه به تو چه نکاتی آموزش داده میشه خیلی مهم هست. ببین اون نتیجه ای که تو انتظارش رو داری، داخل سرفصل ها هست یا نه. اگر متوجه این موضوع نشدی حتما با پشتیبانی سایت صحبت کن. اگر کسی جواب نداد یا جواب درستی نگرفتی دور اون دوره رو خط بکش که قطعا به درد تو نمیخوره. وقت قبل از خرید پشتیبانی خاصی نداره ببین بعد از خرید چی میشه دیگه!
  2. ویدیوهای رایگان دوره رو ببین: اگر با دوره خوب و به درد بخوری روبه رو باشی، قطعا ویدیوهایی از قسمت های مختلف یا حتی یک یا چند قسمت رایگان رو در اختیار تو قرار داده. حتما اونارو ببین تا چند تا چیز رو مطمئن بشی. اول اینکه کیفیت صدا و تصویر همون چیزی هست که میخواهی، دوم اینکه می‌تونی با مدرس دوره ارتباط بگیری یا نه. سوم اینکه با کلیت نحوه تدریس و … ارتباط خوبی داری یا نه. همه اینا میتونه به یادگیری بهتر تو کمک بزرگی بکنه.
  3. از پشتیبانی دوره آموزشی پریمیر  مطمئن شو: پشتیبانی یک امر حیاتی برای هر دوره‌ای هست. چه دوره آموزشی پریمیر و چه هر دوره دیگه‌ای. در نتیجه هر جور هست باپشتیبانی ارتباط بگیر و حتی چند بار با اون‌ اشخاص صحبت کن تا مطمئن بشی که بعد از خرید دوره تو و یک سری فیلم تنها نیستید و می‌تونی سوالات خودت رو حداکثر 24 ساعت بعد به جوابش برسی. به هر بهانه ای به پشتیبانی زنگ بزن
قسمتی از دوره آموزشی رازهای یک تدوینگر

طلایی ترین نکته دوره آموزشی پریمیر:

به عنوان طلایی‌ترین نکته ممکن در هر دوره آموزشی پریمیر به وجود اصول تدوین فیلم در دوره دقت کن. اگر دوره تدوین فیلم اصول نداشته باشه، تو به هیچ عنوان به یک تدوینگر تبدیل نمیشی و در بهترین حالت ممکن به یک اپراتور نرم افزار پریمیر تبدیل میشی.

اصول تدوین چیه؟ با یک مثال خیلی ساده موضوع رو برات کاملا شفاف میکنم. فرض کن من کار با پیچ گوشتی و آچار و دریل و… رو یاد میگیرم و میتونم کاملا مسلط با هر کدوم کار کنم. به نظرت الان من یک تعمیرکار لوازم خانگی میشیم؟ قطعا خیر، چرا؟ چون درسته کار با ابزارها رو بلدم ولی اینکه از پیچ گوشتی برای بازکردن کدوم پیچ استفاده کنم یا از دریل برای سوراخ کردن کدوم قسمت استفاده کنم و… رو اصلا نمیدونم. پس اگر من بخوام تعمیرکار لوازم خانگی بشم، باید علاوه بر اطلاعات فنی، اصول کار رو هم یاد بگیرم و کاملا بهش مسلط بشم.

در تدوین فیلم هم همین موضوع وجود داره. تو اگر بخواهی یک تدوینگر بشی باید کار با نرم افزار و ابزارهای مختلف و افکت های متفاوت رو یاد بگیری و کامل بهش مسلط بشی ولی قطعا باید اصول تدوین فیلم رو هم بلد باشی و بتونی توی فیلم های خودت رعایت کنی. در تمام فیلم‌های سینمایی درجه یک دنیا، مهمترین ابزار در تدوین فیلم ابزار Razor یا همون ابزاری هست که باهاش قسمتی از فیلم رو جدا میکنن هست. یادگیری کار با این ابزار 30 ثانیه طول میکشه ولی اینکه دقیقا کجا رو کات بزنی، شاید 30 سال زمان ببره. برای بهتر درک کردن حساسیت کات زدن فقط این رو بگم که برای یک فریم ( حدودا یک 30ام ثانیه) کمتر یا بیشتر گذاشتن یک تصویر در فیلم، تدوینگر شاید ساعت‌ها فکر میکنه و فیلم رو بررسی میکنه تا به نقطه کات دقیق برسه.

اینکه تو از کدوم افکت و کجا استفاده کنی 99 درصد اهمیت داره و اینکه چجوری از اون افکت استفاده کنی 1 درصد!

پس قبل از تهیه دوره آموزشی پریمیر حتما به وجود اصول تدوین فیلم در دوره خیلی دقت کن.

دوره آموزشی رازهای یک تدوینگر

بعد از تهیه دوره آموزشی پریمیر چه کاری انجام بدم؟

مهمترین اصل ممکن تمرین هست. تا وقتی تمرین نکنی یعنی هیچ چیزی نداری. باید تمرین مستمر داشته باشی. باید فیلم های مختلفی رو تدوین کنی و شاید ابتدای کار باید فیلم های مختلفی رو خراب کنی تا دستت بیاد که چجوری میتونی به یک تدوین عالی برسی. قطعا بسیار عالی هست که این خراب کردن در فیلم‌های تمرینی تو اتفاق بیوفته تا فیلم‌هایی که سفارشی هست و آبروی تو وسط گذاشته شده.

در کل برای اینکه بهترین نتیجه ممکن رو از دوره آموزشی پریمیر بگیری باید هر فیلم رو حداقل 3 بار ببینی:

بار اولین فقط فیلم رو ببین و تمرین نکن

بار دوم فیلم رو ببین و همزمان با دیدن فیلم تمرین کن

بار سوم بدون اینکه فیلم رو ببینی، اون رو در ذهنت مرور کن و تمرین خودت رو انجام بده

اینجوری تمام مطالب بدون کم و کاست روی ذهن تو حک میشه و تو قطعا میتونی بهترین نتیجه رو از دوره آموزشی تدوین خودت به دست بیاری.

در نهایت رویای یک شبه تدوینگر شدن نداشته باش. تبلیغاتی که در این موضوع هست همه برای جذب کردن تو جهت خرید استفاده میشه و کاملا توخالی هست. تدوینگرهای بزرگ دنیا همه حداقل نیمی از عمرشون رو مشغول تدوین فیلم بودن تا الان به یک تدوینگر عالی تبدیل شدن. تو هم از این قاعده مستثنی نیستی و باید برای تبدیل شدن به یک تدوینگر عالی، هر روز یادبگیری، تمرین کنی و تمرین کنی و تمرین کنی

موفق باشی دوست من