پکیج کامل آموزش پریمیر

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو یکی از قدیمی‌ترین، قدرتمندترین و کاملترین نرم افزارهای تدوین فیلم در دنیاست. به همین منظور یادگیری نرم افزار پریمیر زمان زیادی می‌بره و در نهایت پکیج کامل آموزش پریمیر یکی از دغدغه‌های اصلی هر هنرجوی تدوین هست.

در این مقاله سعی میکنم کامل توضیح بدم که پریمیر چیه، چه کاربردهایی داره و به چه پکیجی میگیم پکیج کامل آموزش پریمیر. با من همراه باش…

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو چیه؟

Adobe Premire Pro یکی از نرم افزارهای مخصوص تدوین فیلم هست. این نرم افزار با توجه به قدمت و البته به روز بودن به یکی از نرم افزارهای خاص تدوین در دنیا بدل شده( خود من بیش از 17 سال هست که با نرم افزار  پریمیر کار می‌کنم)  گاهی صحبت میشه که نرم افزار پریمیر به دلیل قدیمی بودن دیگه کاربرد خودش رو از دست داده و باید سراغ نرم افزارهای جدیدتر مثل داوینچی و… بریم. تا حدی این صحبت درست هست ولی اگر بخواهیم خیلی دقیق به این موضوع نگاه کنیم. باید بگم که اصلا چنین چیزی نیست و درسته که نرم افزار پریمیر قدیمی هست ولی با چند بار آپدیتی که در هر سال داره، خودش رو کامل به روز نگه داشته و جزو محبوبترین نرم افزارهای تدوین در دنیا به حساب میاد.

حتی این موضوع رو بدون که نرم افزار پریمیر در تدوین بسیاری از فیلم های هالیودی کاربرد داشته و به عنوان نرم افزار اصلی دراین کار به خدمت گرفته شده.

تاریخچه نرم افزار پریمیر

Premiere Pro جانیشینی برای Adobe Premiere است و اولین بار در سال ۲۰۰۳ عرضه شد. نرم افزار پریمیر پرو به نسخه هایی که در سال ۲۰۰۳ پس از آن عرضه شدند اشاره دارد، درحالیکه منظور از Premiere نسخه های قبلی آن است. Premiere یکی از اولین سیستم های ویرایش غیرخطی (NLE) مبتنی بر کامپیوتر بود و اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۱ برای سیستم عامل Mac عرضه شد.

در خاطرم هست اولین روزهایی که با پریمیر شروع به کار کردن، آیکون این نرم افزار و البته صفحه waiting این نرم افزار عکس‌هایی از اسب در حال تاختن بود که این موضوع اشاره به تصویر  Sallie Gardner at a Gallop اثر ادوارد مویبریج داشت.

اونروز خیلی پریمیر با نسخه فعلیش متفاوت بود. از بحث محیط کاری تا سرعت نرم افزار و کار با متن و… . قطعا الان خیلی راحت‌تر و بهتر از قبل می‌تونید از نرم افزار پریمیر استفاده کنید.

پکیج کامل آموزش تدوین

ویژگی‌های نرم افزار پریمیر

پریمیر پرو امکانات بسیار بسیار بسیار زیادی داره اما اکثر اون‌ها رو نمیشه به عنوان ویژگی خاص نرم افزار نام برد چراکه آن ویژگی‌ها رو اکثر نرم افزارهای دیگه تدوین هم دارا هستند. در نتیجه در این قسمت بیشتر سعی میکنم ویژگی‌های منحصربه فرد پریمیر پرو رو نام ببرم.

اول از همه کیفیت خروجی نرم افزار پریمیر

قطعا کیفیت خروجی‌های نرم افزار قدرتمند پریمیر یکی از قوی‌ترین خروجی‌های ممکن در دنیاست. اینکه ما بتونیم بدون کوچکترین افت کیفیت در تعداد پیکسل، رنگ ‌ها، Bitdepth و… خروجی خودمون رو بگیریم خیلی نکته مهم و کاربردی هست. البته افرادی هستند که خروجی پریمیر رو قابل قبول نمیدونن که باید بدونن قطعا آموزش دقیقی از نرم افزار پریمیر ندیدن و نکته‌های اون رو دقیق بلد نیستند. خروجی گرفتن در پریمیر هم مثل خیلی از کارهای دیگه نیاز به آموزش دقیق داره که قطعا در پکیج کامل آموزش پریمیر شما با اون آشنا میشید.

دوم لینک شدن به نرم افزارهای دیگه ادوبی

کسانی که تدوین کار می‌کنند قطعا به این موضوع اشراف دارند که چقدر لینک شدن یک نرم افزار بدون هیچ دغدغه ای به نرم افزارهای دیگه می‌تونه بهشون کمک کنه و براشون کارساز باشه.

این موضوع که در طول تدوین نیاز داشته باشید از ویژگی‌های نرم افزار دیگه ای مثل افترافکتس یا آدیوشن یا فتوشاپ و… استفاده کنید امر بسیار طبیعی و معمولی هست. در این موارد تو به راحتی می‌تونی با دو کلیک اون قسمت از فیلمت رو به یک نرم افزار دیگه از ادوبی وصل بکنی و به صورت زنده هر کاری که در نرم افزار دوم انجام میدی، در پریمیر هم انجام بشه و در نهایت سرعت کار خودت رو بالا ببری

سوم آپدیت های به روز و ابزارهای قدرتمند

نرم افزار ادوبی پریمیر پرو هر سال دو تا چهار بار آپدیت های جدیدی رو روانه بازار میکنه و تو میتونی به راحتی از اون‌ها استفاده کنی. تعداد زیادی از این آپدیت ها و ویژگی‌های جدید بر اساس نیاز روز تدوینگران ارائه میشه. برای مثال امکانات ویژه تدوین فیلم های عمودی زمانی برای پریمیر فعال شد که هر روز نیاز به این موضوع بیشتر میشه. یا زمانی که استفاده از کپشن در فیلم های یوتیوب، اینستاگرام یا…  زیاد شد، امکانات ویژه‌ای در این رابطه به پریمیر اضافه شد. از جمله نوشتن زیر نویس خودکار، یا حتی حذف کردن قسمتی از فیلم بوسیله حذف متن زیرنویس و… . البته سال 2015 انقلابی در پریمیر صورت گرفت و امکانات بسیار ویژه عجیبی به این نرم افزار اضافه شد مثل lumetri color و… که کار رو برای تدوینگرها بسیار راحت کرد.

از این دست مثال ها بسیار زیاد هست. در ادامه میرم سراغ این موضوع که پکیج کامل آموزش پریمیر چه ویژگی‌هایی داره؟

پکیج کامل آموزش پریمیر چه ویژگی‌هایی داره؟

همین الان وقتی تو قصد کردی که وارد حرفه تدوین فیلم بشی و به دنبای یک پکیج کامل می‌‌گردی، صدها سایت برای تو پیدا میشن که همه ادعای کامل بودن پکیجشون رو دارن. اما ما از کجا بفهمیم کدام پکیج کامل هست؟

اول از همه بدون که تدوین فیلم شامل دو بخش کلی هست. یکی آموزش نرم افزار تدوین فیلم و یکی آموزش اصول تدوین فیلم. به این نکته خیلی دقت کن که هیچ پکیج آموزی کامل پریمیر ، واقعا کامل نیست مگر اینکه آموزش اصول تدوین هم در اون باشه. در نتیجه اولین ویژگی پکیج کامل، دارا بودن آموزش اصول تدوین هست.

دومین مسئله به روز بودن نرم افزاری هست که اون رو آموزش داده. برای مثال اگر الان سال 2023 هست کسی که نرم افزار پریمیر رو آموزش داده حداقل باید نرم افزار سال 2021 یا 2020 رو آموزش بده و پایینتر از اون رو اصلا تهیه نکن چون قطعا امکانات بسیار زیادی در طی چند سال به نرم افزارها اضافه شده که تو ازش محروم خواهی شد.

مورد بعد اینکه سعی کن کیفیت آموزش رو مورد بررسی قرار بدی، در تمام آموزش‌های خوب، نمونه‌ای از آموزش رو قبل از خرید در اختیار تو قرار میدن. حتما اونارو بررسی کن تا خیالت از بابت کیفیت صدا و تصویر و همینطور ارتباطی که می‌تونی با مدرس دوره بگیری راحت بشه.

در قدم چهارم به آپدیت شدن دوره دقت کن. وقتی تو دوره‌ای رو تهیه می‌کنی، هرچی هم دوره به روز باشه و از آخرین نسخه استفاده کرده باشه، باز هم حداکثر 6 ماه دیگه امکاناتی به نرم افزار اضافه شده که تو از اونها عقب می‌افتی در نتیجه سعی کن دوره‌هایی رو تهیه کنی که حداقل تا چند سال آپدیت بشه تا تو هم بواسطه اون به روز بمونی

در نهایت پشتیبانی، آخ آخ که چقدر این موضوع مهمه، حتی میتونم بگم اهمیت پشتیبانی به اندازه خود مطالب مهم هست. چون اگر تو سوالی داشته باشی که به هر دلیل در دوره نباشه یا در یکی از قسمت های دوره باشه که تو از اون بی خبر هستی، باید ساعت‌ها زمان بذاری تا جواب سوالت رو پیدا کنی ولی اگر پکیج کامل آموزش پریمیر تو شامل پشتیبانی هم بشه، تو به راحتی می‌تونی سوال خودت رو بپرسی و در زمان و انرژی خودت صرفه جویی بزرگی بکنی.

در نهایت اگر بتونی با مدرس دوره ارتباط داشته باشی هم که دیگه عالی میشه. اینجوری میتونی حتی نظر مدرس رو در مورد فیلم‌هایی که تدوین کردی داشته باشی و به راحتی چندین پله از رقبای خودت جلو بیوفتی

پکیج کامل آموزش پریمیر رو از کجا تهیه کنم؟

با مشخصاتی که بهت گفتم به راحتی میتونی با قیاس بین دوره های مختلف این کار رو انجام بدی ولی حتی به دوره‌های آموزشی سایت جواد سمیعی هم سر بزن. دوره‌های بی نظیری رو برای تو قرار دادم